Polityka prywatności
Nasze zobowiązania w zakresie prywatności
Air France dokłada wszelkich starań, aby oferować swoim klientom wyjątkowe wrażenia z podróży, jednocześnie szanując i chroniąc ich prywatność. Nasza polityka prywatności została opracowana w celu umożliwienia lepszego zrozumienia, w jaki sposób wykorzystujemy dane osobowe użytkowników, jakie wdrożyliśmy środki ochrony i jak użytkownicy mogą korzystać ze swoich praw. • Zawsze przetwarzany dane użytkownika zgodnie z przepisami UE dotyczącymi ochrony danych i innymi obowiązującymi przepisami w zakresie prywatności, aby chronić je przed nieuprawnionym dostępem i zapewnić bezpieczeństwo przesyłania danych. • Jesteśmy transparentni w kwestii tego, w jaki sposób wykorzystujemy gromadzone przez nas dane. • Jasno wyjaśniamy korzyści płynące z udostępniania nam danych użytkownika i dostosowujemy naszą komunikację do jego potrzeb i preferencji. • Robimy to za pomocą łatwego do zrozumienia języka i podczas całej podróży z Air France i jej partnerskimi liniami lotniczymi. • Dajemy użytkownikowi kontrolę nad jego danymi i wykorzystujemy jego opinie do ciągłego doskonalenia naszych usług. • Zapewniamy bezpieczeństwo danych użytkowników. W mało prawdopodobnym przypadku, gdy dane użytkownika zostaną naruszone, zatrzymamy wyciek tak szybko, jak to możliwe i natychmiast poinformujemy o tym użytkownika. • Jeśli musimy udostępnić dane użytkownika poza naszą organizację, aby pomóc nam w świadczeniu usług i lepszym zrozumieniu jego potrzeb, jest to wyraźnie określone w naszej polityce prywatności. Nie sprzedajemy ani nie wypożyczamy danych osobowych użytkownika żadnym organizacjom zewnętrznym bez jego zgody. • Ufamy danym użytkownika i stosujemy środki mające na celu ochronę jego danych osobowych i zapewnienie ich bezpieczeństwa.
Ochrona danych osobowych użytkowników
Podczas korzystania z usług Air France, a w szczególności z usług dostępnych na stronie internetowej i w aplikacjach mobilnych, AIR FRANCE, jako administrator danych, gromadzi i przetwarza dane osobowe użytkowników. Niniejsza polityka prywatności („Polityka”) ma zastosowanie do wszystkich przetwarzanych przez nas danych, zwłaszcza podczas dokonywania rezerwacji, zakupu biletu, podróżowania z nami, zakupu lub korzystania ze wszystkich naszych usług, odwiedzania naszej strony internetowej, korzystania z naszych aplikacji mobilnych lub interakcji z nami za pośrednictwem różnych kanałów udostępnionych użytkownikowi. Ważne jest, aby zapoznali się Państwo z niniejszą Polityką, jak również z każdą inną polityką dotyczącą prywatności, którą możemy Państwu przekazać - taką jak nasza Polityka prywatności Flying Blue, jeśli są Państwo członkiem naszego programu lojalnościowego, w celu zapewnienia, że użytkownik jest w pełni poinformowany o przetwarzaniu jego danych osobowych, środkach podjętych w celu ich ochrony oraz sposobach korzystania z przysługujących mu praw. Niniejsza Polityka nie jest umową i nie tworzy żadnych zobowiązań umownych.
Z uwagi na to, że poszanowanie prywatności jest jedną z naszych głównych trosk i leży u podstaw doświadczenia, które chcemy zaoferować poprzez korzystanie z naszych usług, zobowiązujemy się do zagwarantowania wysokiego poziomu ochrony danych osobowych naszych klientów, potencjalnych klientów, użytkowników naszej strony internetowej lub aplikacji mobilnych oraz, bardziej ogólnie, każdej osoby, której dotyczą nasze operacje przetwarzania danych. Zobowiązujemy się do przestrzegania przepisów mających zastosowanie do wszelkiego przetwarzania danych osobowych, które wdrażamy, w szczególności przepisów francuskiej ustawy o ochronie danych („informatique et libertés”) z dnia 6 stycznia 1978 r., z późniejszymi zmianami, oraz ogólnego rozporządzenia o ochronie danych (rozporządzenie UE 2016/679), w skrócie „ RODO ”. W szczególności zobowiązujemy się do przestrzegania następujących zasad :
Dane osobowe użytkownika są przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty (zgodność z prawem, rzetelność, przejrzystość). Dane osobowe użytkownika są gromadzone w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nie są dalej przetwarzane w sposób niezgodny z tymi celami (ograniczenie celu). Dane osobowe użytkownika są gromadzone w odpowiedni i stosowny sposób oraz są ograniczone do celów, dla których są przetwarzane (minimalizacja danych). Dane osobowe użytkownika są dokładne, aktualizowane i podejmowane są wszelkie rozsądne działania mające zapewnić, że nieprawidłowe dane, z uwzględnieniem celów, dla których są przetwarzane, zostały usunięte lub uaktualnione (prawidłowość.
Zobowiązujemy się wdrożyć odpowiednie procedury wewnętrzne w celu podniesienia świadomości wśród wszystkich naszych pracowników i zapewnienia zgodności z tymi zasadami w naszej organizacji. Ponadto zobowiązujemy się do wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych w celu zagwarantowania odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa oraz ochrony danych osobowych od chwili projektowania naszych operacji przetwarzania. Wreszcie, zobowiązujemy umownie naszych podwykonawców do zapewnienia takiego samego poziomu ochrony danych osobowych. Aby zapewnić właściwe stosowanie tych zasad, wyznaczyliśmy inspektora ochrony danych (IOD), który jest główną osobą kontaktową dla Krajowej Komisji Informatyki i Swobód (Commission Nationale de l’Informatique et des Libertés - CNIL), organu odpowiedzialnego za ochronę danych osobowych we Francji.
5.1 Cele przetwarzania Główne cele, dla których wykorzystujemy dane osobowe użytkownika, są następujące : a) Świadczenie usług Ogólne: w celu zarządzania rezerwacjami, organizacją podróży i zakupami użytkownika musimy przetwarzać większość informacji wymienionych w sekcji 3.1. Potrzebujemy między innymi danych identyfikacyjnych użytkownika, aby go zidentyfikować i wystawić bilet. W celu dostarczenia użytkownikowi wszystkich informacji dotyczących lotu, różnych etapów podróży (odprawa, wejście na pokład) oraz zmian statusu lotu, potrzebujemy jego danych kontaktowych. Aby zapewnić użytkownikowi usługę spełniającą jego oczekiwania, przetwarzamy również wszystkie dane związane z jego podróżą i preferencjami, w szczególności jeśli utworzył on konto osobiste. Podstawa prawna przetwarzania : Przetwarzamy dane osobowe użytkownika, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy przewozu i świadczenia naszych usług. b) Zarządzanie członkostwem w naszych programach lojalnościowych Ogólne: Aby użytkownik lub jego firma mogli korzystać ze zniżek i zachęt w ramach naszych programów lojalnościowych, przetwarzamy imię i nazwisko, dane kontaktowe, informacje o członkostwie, informacje o rezerwacjach, zakupach oraz, w stosownych przypadkach, wszelkie interakcje lub komunikację z naszymi usługami (patrz sekcja 3.1 a, b, c, e, f). Podstawa prawna przetwarzania : Przetwarzamy te dane, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy o członkostwo, zarządzania kontami i powiązanymi korzyściami. c) Świadczenie usług online lub w naszych aplikacjach mobilnych i oferowanie optymalnego doświadczenia Ogólne: przykładowo, używamy imienia i nazwiska użytkownika oraz informacji o locie podczas odprawy w naszej aplikacji mobilnej. Niektóre z naszych usług online i aplikacji wykorzystują pozycję użytkownika, np. w celu wskazania najbliższej lokalizacji. W celu uproszczenia korzystania z naszych usług online lub aplikacji oraz zaoferowania użytkownikowi optymalnego doświadczenia możemy analizować korzystanie przez użytkownika z oferowanych przez nas mediów cyfrowych, w szczególności przy użyciu plików cookie i podobnych technologii (patrz sekcja 3.1 g). Naszym celem jest na przykład zrozumienie, który kanał cyfrowy (e-mail, sieć społecznościowa) lub urządzenie (komputer stacjonarny, tablet lub smartfon) preferuje użytkownik, abyśmy mogli dostosować naszą komunikację do kanału lub urządzenia cyfrowego, z którego korzysta najczęściej. Jeśli użytkownik przerwie sesję rezerwacji na naszej stronie internetowej, możemy wysłać mu wiadomość e-mail z linkiem do jego sesji w celu kontynuowania od miejsca, w którym ją przerwał. Tego rodzaju wiadomości e-mail będą wysyłane do użytkownika wyłącznie na jego żądanie lub jeśli wyraził on zgodę na otrzymywanie naszych aktualizacji i ofert specjalnych pocztą elektroniczną (patrz sekcja 4.1.e). Zgodę na otrzymywanie takich wiadomości e-mail można wycofać w dowolnym momencie, klikając łącze rezygnacji z subskrypcji, zmieniając preferencje dotyczące komunikacji na swoim koncie (jeśli są dostępne) lub kontaktując się z nami (patrz sekcja 9 „ JAK MOŻNA SKORZYSTAĆ ZE SWOICH PRAW? ” poniżej. Podstawa prawna przetwarzania : Przetwarzamy dane osobowe użytkownika, ponieważ jest to niezbędne do wykonania umowy transportowej i świadczenia naszych usług, a także do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów opisanych powyżej, aby móc lepiej obsługiwać użytkownika za pośrednictwem wybranego przez niego kanału. Dane dotyczące pozycji użytkownika są przetwarzane na podstawie jego zgody. d) Przeprowadzanie badań statystycznych i ulepszanie naszych produktów i usług Ogólne: przeprowadzamy badania dotyczące korzystania z naszych usług, programów lojalnościowych, stron internetowych, aplikacji mobilnych i sieci społecznościowych, a także trendów behawioralnych i preferencji naszych klientów i użytkowników. Wyniki naszych badań wykorzystujemy do opracowywania lepszych usług i ofert dla naszych klientów, doskonalenia naszych programów lojalnościowych, zapewniania lepszej obsługi klienta oraz ulepszania wyglądu i zawartości naszych stron internetowych i aplikacji mobilnych. Kategorie danych osobowych : w celu przeprowadzenia naszych badań możemy wykorzystywać kategorie danych osobowych opisane w sekcji 3.1. Korzystamy również z różnych ankiet, które przeprowadzamy, aby zmierzyć zadowolenie użytkowników i lepiej zrozumieć ich oczekiwania. Przykładowo, wykorzystujemy dane dotyczące rezerwacji i zakupionych usług dodatkowych (dodatkowy bagaż i opcje miejsc) w celu ulepszenia naszych usług i zapewnienia bardziej odpowiednich ofert. Jeśli nasze analizy wykażą na przykład, że pasażerowie niektórych lotów częściej wybierają opcje miejsc, które zapewniają im więcej przestrzeni, możemy wykorzystać te informacje, aby zaoferować więcej miejsc tego samego typu na podobnych lotach. Podstawa prawna przetwarzania: Przetwarzamy dane osobowe użytkownika do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów opisanych powyżej. Zgodnie z obowiązującymi przepisami użytkownik ma prawo wnieść sprzeciw, z przyczyn związanych z jego szczególną sytuacją, wobec przetwarzania jego danych osobowych do celów badań statystycznych (patrz sekcja 9 „ JAK MOŻNA SKORZYSTAĆ ZE SWOICH PRAW ? ”). e)Pomiar skuteczności naszych kampanii marketingowych: Możemy wykorzystywać dane osobowe użytkownika do mierzenia skuteczności naszych kampanii marketingowych za pośrednictwem naszych partnerów reklamowych opisanych w sekcji „5.1.e)”. f) Wysyłanie użytkownikowi aktualizacji i specjalnych ofert dostosowanych do jego zainteresowań Ogólne : jeśli użytkownik dokonał subskrypcji, wysyłamy mu pocztą elektroniczną spersonalizowane ogłoszenia i oferty dotyczące produktów i usług związanych z naszą firmą. Można zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie (patrz warunki poniżej). Kanały: Korzystamy z różnych kanałów, takich jak poczta e-mail, mobilne powiadomienia push, poczta tradycyjna, przestrzeń reklamowa na stronach internetowych i w sieciach społecznościowych. Przykładowo:
wiadomości e-mail dotyczące rezerwacji i zarządzania lotem: Jeśli użytkownik zarezerwuje u nas lot, otrzyma kilka wiadomości e-mail dotyczących rezerwacji (np. potwierdzenie rezerwacji, informacje dotyczące odprawy i wejścia na pokład). Wiadomości te zawierają reklamy i oferty dotyczące produktów i usług związanych z naszą firmą. Wiadomości e-mail zawierające informacje o nowościach firmy i ofertach związanych z naszymi produktami i usługami: Te wiadomości e-mail zawierają oferty dotyczące naszych produktów i usług, a także podobnych usług oferowanych przez naszych partnerów. Za zgodą użytkownika możemy również wysyłać mu wiadomości e-mail na specjalne okazje, takie jak specjalna oferta na urodziny lub spersonalizowane oferty na nadchodzącą podróż w miesiącach następujących po powrocie użytkownika. Wiadomości e-mail od Flying Blue i Bluebiz: Jako członek naszego programu dla często podróżujących pasażerów Flying Blue, użytkownik otrzymuje e-maile zawierające status swojego konta i wszystkie informacje, które należy wiedzieć o podstawowym działaniu programu Można również zasubskrybować, aby otrzymywać najnowsze wiadomości o programie i spersonalizowane oferty od Flying Blue, uczestniczących linii lotniczych i innych naszych partnerów. Jeśli użytkownik jest członkiem naszego programu lojalnościowego BlueBiz, będzie otrzymywać najnowsze wiadomości z programu pocztą elektroniczną, a także oferty od nas i naszych partnerów. Więcej informacji na temat danych osobowych gromadzonych w związku z członkostwem w programie można znaleźć w polityce prywatności Flying Blue. Przegląd uczestniczących linii lotniczych oraz naszych partnerów Flying Blue i Bluebiz można również znaleźć na stronach internetowych Flying Blue i Bluebiz . Bezpośrednie wiadomości za pośrednictwem innych kanałów komunikacji: Możemy korzystać z innych kanałów komunikacji w celu wysyłania użytkownikowi bezpośrednich wiadomości zawierających spersonalizowane reklamy i oferty specjalne, takich jak poczta tradycyjna, mobilne powiadomienia push lub kanały społecznościowe (np. Messenger, WhatsApp lub WeChat). Wyświetlanie odpowiednich informacji i spersonalizowanych reklam na stronach internetowych i w aplikacjach: patrz naszą politykę zarządzania plikami cookie. Możemy również wykorzystywać dane osobowe użytkownika w celu wykluczenia go z reklam, które nie są już dla niego istotne. Przykładowo, jeśli użytkownik loguje się na naszej stronie internetowej przy użyciu osobistego konta AIR FRANCE lub konta Flying Blue lub jeśli odwiedza nasze strony internetowe za pośrednictwem linku w wiadomości e-mail, będziemy kojarzyć jego zachowanie związane z przeglądaniem i klikaniem ze szczegółami rezerwacji na naszej platformie zarządzania danymi. Dane te wykorzystujemy głównie w celu wykluczenia użytkownika z dalszych reklam po dokonaniu rezerwacji lotu. Spersonalizowane targetowanie odbiorców za pośrednictwem platform mediów społecznościowych: Użytkownik może zdecydować się na otrzymywanie spersonalizowanych reklam i ofert na platformach mediów społecznościowych, z których korzysta. Korzystamy np. z programu Facebook Custom Audience. Program ten umożliwia nam między innymi wyświetlanie spersonalizowanych reklam i ofert w kanale aktualności użytkownika na platformach Facebooka, zwłaszcza Facebook Messenger i Instagram. Możemy również użyć tego programu, aby wykluczyć użytkownika z kampanii reklamowych na platformach Facebooka, jeśli przykładowo użytkownik otrzymał już reklamy lub podobne oferty pocztą elektroniczną. Aby umożliwić Facebookowi ustalenie, czy użytkownik ma już konto, udostępniamy jego adres e-mail i numer telefonu w bezpieczny (zaszyfrowany) i pseudonimizowany sposób. Nie udostępniamy Facebookowi żadnych innych danych. I odwrotnie, Facebook udostępnia nam jedynie zagregowane dane na temat skuteczności kampanii reklamowej. Danych tych nie można bezpośrednio powiązać z użytkownikiem. Facebook nie informuje nas, czy użytkownik posiada konto na Facebooku. Dokładamy wszelkich starań, aby zapewnić bezpieczeństwo i poufność danych osobowych użytkowników. Aby określić naszą grupę docelową dla konkretnej kampanii na Facebooku, możemy wykorzystać dane dotyczące rezerwacji lub dane, które zbieramy podczas korzystania z naszych stron internetowych, aplikacji mobilnych lub innych mediów cyfrowych. Facebook może również wykorzystywać dane zebrane na temat użytkownika w celu zidentyfikowania podobnej grupy odbiorców. Pozwala nam to dotrzeć do nowych odbiorców za pośrednictwem Facebooka. Użytkownik może zapoznać się z dedykowanymi stronami Facebooka, aby dowiedzieć się , jak jego dane są wykorzystywane w programie spersonalizowanych odbiorców i jak może kontrolować informacje, które są wykorzystywane przez Facebooka do personalizacji reklam, które są do niego wysyłane. Może również zapoznać się z Polityką prywatności Facebooka . Możemy również uczestniczyć w podobnych programach oferowanych przez inne sieci społecznościowe, takie jak Google, Twitter, LinkedIn, Pinterest, Snapchat, WeChat, Kakaotalk i LINE. Zachęcamy do zapoznania się z odpowiednimi politykami prywatności tych sieci społecznościowych, aby dowiedzieć się więcej o sposobie przetwarzania danych. Jeśli użytkownik posiada konto Air France, po zalogowaniu może przejść do strony https://wwws.airfrance.fr/profile/communication-preferences i zmienić preferencję „Spersonalizowane oferty Air France”, aby ją dezaktywować. Jeśli użytkownik nie ma konta Air France, może skontaktować się z nami (patrz sekcja 9 „W JAKI SPOSÓB SKORZYSTAĆ ZE SWOICH PRAW?” poniżej). Kontaktując się z nami, należy użyć adresu e-mail, którego dotyczy wycofanie zgody. Użytkownik mógł również wyrazić zgodę na otrzymywanie spersonalizowanych reklam i ofert na platformach społecznościowych, akceptując naszą politykę dotyczącą plików cookie. Następnie może zapoznać się z naszą Polityką zarządzania plikami cookie , aby dowiedzieć się, w jaki sposób może wycofać swoją zgodę.
Oferty spersonalizowane : Naszym celem jest dostarczanie użytkownikowi naszych usług i produktów dostosowanych do jego zainteresowań i odpowiadających jego oczekiwaniom. W tym celu możemy wykorzystywać kategorie danych osobowych opisane w sekcji 3.1. Przykładowo, za zgodą użytkownika, możemy wysłać mu wiadomość e-mail po powrocie z podróży z ofertami opartymi na historii rezerwacji, aby zainspirować go do następnej podróży. W ramach tego samego rodzaju komunikacji możemy również oferować inne podobne usługi, takie jak wynajem samochodów, usługi ubezpieczeniowe lub rezerwacje hoteli proponowanych przez naszych partnerów. W takim przypadku wszystkie wiadomości są wysyłane przez AIR FRANCE. Żadne dane nie są udostępniane naszym partnerom w tym celu bez zgody użytkownika. Podstawa prawna przetwarzania: w zależności od charakteru relacji użytkownika z naszą firmą (klient lub potencjalny klient) oraz komunikacji, którą do niego wysyłamy, przetwarzamy dane osobowe użytkownika w sposób opisany w niniejszym paragrafie na podstawie zgody użytkownika lub w celach wynikających z naszych uzasadnionych interesów lub interesów naszych partnerów (zgodnie z zasadami mającymi zastosowanie do akwizycji komercyjnej) w celu promowania naszych usług i prowadzenia działań marketingu bezpośredniego w związku z relacjami handlowymi użytkownika z naszą firmą. Użytkownik ma prawo w dowolnym momencie sprzeciwić się wykorzystywaniu jego danych osobowych do celów marketingu bezpośredniego (patrz sekcja 9 „ JAK MOŻNA SKORZYSTAĆ ZE SWOICH PRAW ?” poniżej). Rezygnacja z subskrypcji: użytkownik zawsze może zrezygnować z otrzymywania spersonalizowanych ogłoszeń i ofert. Poniżej znajduje się wyjaśnienie, w jaki sposób można zrezygnować z subskrypcji.
Wiadomości e-mail : użytkownik może w dowolnym momencie zrezygnować z subskrypcji naszych reklam i ofert w wiadomościach e-mail dotyczących rezerwacji i programów lojalnościowych, a także wiadomości e-mail, które subskrybuje, klikając łącze rezygnacji z subskrypcji. Jeśli użytkownik posiada konto Flying Blue, może również zrezygnować z subskrypcji, zmieniając preferencje dotyczące komunikacji w swoim profilu. Jeśli użytkownik zrezygnuje z subskrypcji, będzie otrzymywać wyłącznie wiadomości e-mail niezbędne do korzystania z naszych usług (np. potwierdzenie rezerwacji, notatkę z podróży i bilet elektroniczny) lub, jeśli jest członkiem naszego programu lojalnościowego Flying Blue, wyłącznie wiadomości e-mail związane z obsługą programu (np. wiadomości informujące o stanie jego konta). Poczta : Użytkownik może sprzeciwić się otrzymywaniu spersonalizowanych ofert pocztą, kontaktując się z nami (patrz sekcja 9 „ JAK MOŻNA SKORZYSTAĆ ZE SWOICH PRAW ? ” poniżej). Inne kanały komunikacji : jeśli użytkownik zdecydował się na otrzymywanie spersonalizowanych reklam i ofert za pośrednictwem powiadomień mobilnych, może zrezygnować z subskrypcji, zmieniając ustawienia na smartfonie (w przypadku powiadomień push). Więcej informacji na temat rezygnacji z otrzymywania spersonalizowanych reklam i ofert za pośrednictwem sieci społecznościowych (np. Messenger, WhatsApp i WeChat) można znaleźć na stronie internetowej dostawcy sieci społecznościowej. Kontakt z naszym działem ochrony danych : zawsze można skontaktować się z nami, aby zrezygnować z otrzymywania wiadomości zawierających reklamy i oferty (patrz sekcja 9 „ JAK MOŻNA SKORZYSTAĆ ZE SWOICH PRAW ? ” poniżej).
- API (Advanced Passenger information): dane identyfikacyjne i dane związane z podróżą gromadzone podczas odprawy,
- PNR (Passenger Name Record): dane rezerwacji automatycznie przesyłane do UIP.
Zobowiązujemy się przechowywać dane osobowe użytkownika nie dłużej niż jest to konieczne do celów, dla których są one przetwarzane, jak opisano w sekcji 5 niniejszej Polityki. Te okresy przechowywania są określone zgodnie z celami przetwarzania, które przeprowadzamy i uwzględniają wszelkie obowiązujące przepisy prawne nakładające określony okres przechowywania dla niektórych kategorii danych, wszelkie obowiązujące okresy przedawnienia oraz zalecenia CNIL, francuskiego organu ochrony danych, dotyczące niektórych kategorii przetwarzania.
Niniejsza wersja obowiązuje od dnia 15 maja 2021 r. Zastępuje wersję z dnia 1 marca 2021 r. Zastrzegamy sobie prawo do okresowej zmiany niniejszej Polityki. Wszystkie zmiany są publikowane na naszej stronie internetowej. Zachęcamy do regularnego zapoznawania się z nią, szczególnie w przypadku rezerwacji nowych lotów w naszej firmie.